Logo Arbolí

Baix Camp

Ets a: Portada > Cultura > Història

Història

Arbolí era probablement una alqueria musulmana. La primera referència documental és la que fa Ramon Berenguer IV dels seus emprius. Cal creure que als voltants de 1314 formava part de la baronia d'Entença, ja que els seus homes fores convocats per atacar Alforja, en motiu de les disputes entre l'arquebisbe i el baró.

L'any 1324, firmava part del Comtat de Prades i el lloc fou donat com a dot, l'any 1332 pel comte de Prades a la seva muller Blanca, amb motiu del seu casament. Posteriorment la jurisdicció senyorial passà dels comtes de Prades als ducs de Cardona i d'aquest als de Medinaceli.

Durant el s. XVIII, sembla ser que el poble experimentà un creixement econòmic i demogràfic, malgrat això l'any 1794, el poble es lamentava davant les autoritats corregionàries de la seva misèria, que l'impossibilitava de satisfer els tributs endarrerits.

L'única notícia política coneguda del s. XIX, és la participació de la gent del poble en la revolta dels Malcontents.